tirsdag 11. desember 2012

{ jul }


Kun 
få dager igjen?
For meg er det ingen
 dager igjen - vi er her, nå!!
Det er førjulstiden som er den aller, 
aller beste, det er desember jeg venter på,
og desember og førjulstiden er her akkurat nå:)
Vi baker julekaker, pynter huset, prøvesmaker julemat,
kjøper gaver, pakker inn, lager gaver og har hemmeligheter!
Det er juleavslutninger, julestemning, kaldt, mørkt og det er snø:)
koselig,
 koselig, 
koselig!


 - fat fra Bolina//julekuler fra H&C//duftlys fra Voluspa//blomsterpotte og lysestaker fra TineK//gevir fra Skeidar -

 Hva tenker du?
Er det kun julaften og de få dagene mellom jul og nyttår som er JUL?
Er desember et evig stress for og "rekke" alt til disse få dagene...?
Eller er hele desember bare herlig, hehe?


Uansett - håper du tar deg tid til litt kos:)
Som for eksempel en godisskål og sesongstarten av Greys:)
DET skal jeg!!


25 kommentarer:

mig&mitthem sa...

Du har sååå rätt!! Det är denna adventstid som ä mysigast...alla förberedelser etc. Jag vill bara bromsa tiden lite så att jag hinner njuta. I kväll ska jag njuta med pepparkakor m. ädelost & glögg (blivit helt beroende)& till det en romantisk julfilm. Krams m

Beathe sa...

Er helt enig med deg, det er desember,hele måneden vi venter på.
Herlig innlegg og artig oppstilling av ordene.
Ha en fin kveld:-)

Precious Home sa...

Er sååå enig!
VI kjøper inn alle gaver før desember, slik at desember bare er julekos! Jeg liker førjulstiden aller aller best:)

Ha en fin dag!

Bella sa...

Er helt enig med deg!! :) julen for meg er også tidrn før julaften! :) det er så koselig å kunne nyte dagene, spise julekaker, høre på julemusikk, være sammen med familie og venner og tenke over året som har vært. :) fin tirsdag til deg!
Klem

Elin | Draumesidene sa...

Her er vi enige med deg ;) Sjølve jula går så fort, at ein knapt rekk å nyte henne. Vi tenner lys, bakar litt, høyrer på julemusikk, og rett og slett nyt desember. Det hadde nok vore annaleis viss eg var frisk og i jobb. Men eg prøver å tenkje at dette er ein av "fordelane" med å vere sjuk.

Kos deg vidare med dine!

klem,
elin :)

♥ Netta ♥ sa...

Jeg er HELT enig med deg Line, den ALLER beste tiden er førjulstiden som for min del varer fra midten av november til julaften. Her er det fint lite stress før jul, vi baker, gjør koselige juleting og har fokus på å være sammen. Mange julegaver er kjøpt inn for lenge siden, de andre skal kjøpes i løpet av uka. Så her er det MASSE kos i førjulstiden ♥ Nydelige bilder hos deg!

Ha en herlig kveld snuppa!

Klem
Anett

Fabelaktig sa...

Herlig å lese om en som nyter og som elsker desember - i år har jeg meldt meg ut av desembermaset. Kommer faktisk ett eget innlegg om det i morgen...

Kos deg med Greys!
klem

Fotballhjerte sa...

Så fint lysfatet ditt er! :)

Her begynner nok ikke jula for fult før lille julaften. Først da senker jeg skuldrene og kan nyte tid med familien.

Hadde jeg hatt unger ville det nok vært litt annerledes - da er det jo forventninger og spenning hver dag ;)

Ha en fin kveld!

Sommerjenten sa...

Så nydelig lysfat! Lekkert! Og fine kuler i kobber, liker!!! Julen er for lengs begynt her i huset. Man må jo begynne nå, ellers varer julen så kort synest jeg :)

Ha en fortsatt koselig advendstid :)

Klem Lene

Anonym sa...

Så nydelige bilder og eg er så enig med deg,det er heile Desember som er kos,den fine førjulstiden der vi pynter,koser oss,baker og alt:)
Fine førjulstid til deg!
Klem fra Lillian

Unknown sa...

Så flotte bilder av flotte ting.
Samme her, det er dagene før jul som er kos (så klart selve julaften da, men den forsvinner så fort) med baking, julegaveshopping, innpakking osv.
I kveld er det vaniljecokies som skal lages. Etter en ny runde med sykdom i huset håper jeg at vi slipper unna noe mer.
Klem

lenapenas-verden sa...

Syns absolutt heile desember er stas. Lov å kose seg litt ekstra. Pynte og stæsje av hjertens lyst. Bake og ha kaffegjester. Koser meg og minimalt med stress her. Tåler litt støv i krokene ; )

finfin og koooooselig førjulstid videre til deg!

Karianne Vikse sa...

Hele desember ( og litt nov) er jul, helt enig, jeg spiller jule musikk knekker nøtter skjærer opp fenelår, rett som det er for det er jo jul. Julaften er liksom finalen, da er det jo over.
Så kult du hadde skreve ordene opp - kreativt.
Bildene er flotte og du presenterer alt så flott også.
Tv kveld i dag ja, håper noen overlever denne fly styreten då, ellers blir det jo en kort sesong.
Klem fra meg

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Hele desember er jul for meg - i større eller mindre grad :)
En magisk måned ♥

Drømmevillaen.no sa...

Helt enig!! Jeg synes førjulstiden nesten er det beste med hele jula :) Er så koselig med alle forventningene, kosen, barnas julekalendere, julegaveinnkjøp :)

Kos deg og ha en fiiiiin kveld!

Klem fra Nina
http://drommevillaen.blogg.no

Ninni sa...

Jula begynner i slutten av november. Det er jo før julaften alt av pynt er finest og kakene smaker best;)
Men det er også godt å rydde bort jula i det vi har gått inn i et nytt år.

Håper du koser deg! Det er jo alltid litt stress, men det er jo bare sånn det skal være:)

Klem Ninni

fam gab sa...

Hææærlig innlegg! Elsker "juletreet" !!

Og jeg elsker desember.. I dag var jeg og min eldste søster ute og handlet alle gavene - ferdig!! Og du og du, hvilken lykke! Jeg er nemlig ikke så veldig fan av overfylte butikker!

Ha en strålende uke!
klem fra meg =)

Helenas enkla vardag sa...

Fina bilder!!!! Ja det är tiden nu som är så mysig, men tyvärr vill jag hinna så mycket, så istället hinner jag ingenting! När julen varit då vill jag bara ta bort allt med en gång!
Kram kram Helena

altetterboka sa...

Hele desember er nydelig; telys når mørket senker seg, julekaker, tid med familien og julemarkeder:)

Jane sa...

Her nytes hele desember til det fulle. Hver dag har sin sjarm samme hvor stressende det kan være til tider.
Ønsker deg en flott dag
klem Jane

Anette Willemine sa...

Å ja, denne tiden frem mot jul er deilig. Jeg synes ikke jeg hverken maser eller stresser i år. Kanskje fordi jeg har blitt satt tilbake med denne ryggen da. det var kanskje en mening med det. ;)
Det er faktisk helt opp til oss selv hva vi velger å lage av mas og stress, synes jeg. Man kan i grunnen ikke skylde på knapp tid eller for mange ting å skulle gjøre. Det hele er ganske enkelt egentlig. Sette krav etter kapasitet. Så får man heller øve på å takle sin egen samvittighet for hva man mener man "burde" og "skulle" og "måtte" f til jul :o) Eller hva sier du?

Ønsker deg en deilig onsdag!

Klem,
AW

My Dream sa...

koselig... her er julen også kommet... kosetid!!
Fine bilder av fiiiint interiør, du er så flink!!!

Klems Diana.

Lykkemamma sa...

TUSEN TAKK for så søt og god kommentar inne hos meg - jeg smiler :-)

Siden jeg er tvunget til å slappe av, føler jeg også at jeg klarer å nyte tiden før jul. Det er herlig!

Håper sesongstarten av Greys levde opp til forventingene!!

God klem Marlen

Fargebarn sa...

KOmmer nok til å sette treet ut ja. Tviler på det overlever inne. Sikkert større odds for å overleve ute. :)

evalevabo sa...

Underbara juliga bilder. Fastna för din blogg direkt. Och gör mig till följare.
Kram på dig
Eva